Eerste schoolweek & Labour Day weekend!

10 september 2017 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Hi guys,

Weer even een update vanuit San Antonio! Vorige week maandag zijn mijn lessen begonnen en tot nu toe bevalt het allemaal heel goed! Ik volg hier vier vakken: American Government, Introduction to Cultural Studies, Introducion to Criminal Justice en Women in American History. Tot nu toe bevalt het allemaal goed, het niveau is lager dan wat ik gewend ben, alleen de workload is hier een stuk hoger: ik krijg echt huiswerk..... voor aankomende maandag moet ik 2 hoofdstukken lezen, en dat is slechts één vak... Ik had afgelopen dinsdag mijn eerste toets, wat ik best spannend vond! Ik had al het gevoel dat ik me druk maakte om niets, maar dat het zó anders was dan thuis had ik niet verwacht.

Het was voor Criminal Justice, en het zou gaan over het eerste hoofdstuk. Ik kom daar binnen en voor we beginnen, gingen we eerst nog even over de stof met z'n allen... Toen we daarmee klaar waren, kregen we een A4'tje met 10 multiple choice vragen... Ik had me dus mooi druk gemaakt om niks.

Verder heb ik het nog steeds ontzettend naar mijn zin. Vorige week maandag was het Labour Day en hadden we dus een lang weekend! Omdat we niet hier wilden blijven, ben ik samen met 7 andere meiden naar Dallas en Austin gegaan. We hebben een auto gehuurd en zijn op zaterdagochtend gaan rijden naar Dallas! Het was maar goed dat we onze auto van tevoren hadden gereserveerd, want sinds vorige week donderdag is er namelijk paniek in San Antonio... Er is nergens meer benzine! Het leek wel de apocalypse: enorme rijen voor tankstations, mensen met jerrycans om zo veel als mogelijk mee te krijgen, wat er in resulteerde dat op donderdag middag, nagenoeg geen benzine meer was in San Antonio. (de reden voor het tekort komt door de schade die Harvey heeft aangericht, een heel groot deel van benzine komt uit Houston, en Houston kon niet aanleveren, dus het moest van een andere plek komen) Vrienden van ons probeerden ook een auto te huren, maar er was helemaal niets meer beschikbaar...

Gelukkig hadden wij dus wel een auto gereserveerd en konden wij zaterdagochtend doorrijden! Na zo'n 5 uur te hebben gereden, kwamen we eindelijk aan in Dallas. We zijn op de Reunion tower geweest, zijn naar het JFK memorial gegaan en zijn bij de plek geweest waar hij is vermoord. 's avonds zijn we eerst naar de wijk Deep Ellum geweest, wat ik eigenlijk met niets kan vergelijken. Er liep vanalles rond, bikers, cowboys, punkers, noem maar op. het was er best druk, met overal restaurantjes en barretjes met veel muziek.

De volgende dag reden we alweer vroeg door naar Austin, waar ik tijdens de vakantie al was geweest. Ik kan alleen maar zeggen: I love Austin. 's middags zijn we naar de Capitol of Austin geweest (Austin is de hoofdstad van Texas) en hebben daarna een beetje rondgelopen. Amaia, één van de meiden die mee was, had een selfie-stick bij zich. Helaas heeft hij het niet lang volgehouden, en gingen wij op zoek naar een nieuwe in een 7/11. Om tijd te besparen, ben ik het meteen aan de kassa gaan vragen. Toen ik vroeg aan de beste man of hij misschien selfie sticks verkocht, kreeg ik een vraag die ik niet verwacht: "what is a selfie-stick?". Mijn mond viel open van pure verbazing.

Na het selfie-stick debakel zijn we naar het park gegaan, wat aan het water ligt. We liepen een beetje rond en raakten aan de praat met een man, die de meest bijzondere baard had die ik ooit had gezien. wat bleek: het was de Beard &  Mustache World Championships! We besloten om er even te gaan kijken, en zijn er uiteindelijk nog best lang gebleven. Er was live muziek, allerlei food-trucks, en vanaf het grasveld keek je uit op de skyline van Austin. We zagen vanalles voorbij komen op het gebied van baarden, maar één man spande de kroon... Hij had een staart tot aan z'n knieen en een baard in de vorm van een ster. Ik vond hem wel tof, dus ging met hem op de foto... Dat heb ik geweten zeg. Ik sta braaf naast hem voor de foto, liet hij opeens zijn "special effect" zien: hij had elektrische draden door zijn baard lopen, waardoor je een soort taser-effect krijgt dat je de elektriciteit ziet.. Ik wist niet wat me overkwam!

Na het baarden festival zijn we weer terug naar de rivier gegaan, waar we naar de vleermuizen hebben gekeken. Dit klink saai, maar het is zoooo cool. In de brug wonen ongeveer 1,4 miljoen vleermuizen die iedere avond vlak na zonsondergang uitvliegen om op zoek te gaan naar eten. Helaas was dit al het einde van de dag en zijn we daarna terug naar school gegaan, maar ik weet zeker dat ik nog een keer naar Austin terugga!

Om het weekend nog even goed af te sluiten, zijn we op maandag naar de outlets geweest in San Marcos... om het even kort samen te vatten: I enjoyed myself very much ;-) Helaas was dit alweer het einde van het lange weekend en begon het gewone leven weer op dinsdag...

Liefs uit Texas,

Babs

1. Chantal:
    11 september 2017
    Heerlijk lieverd. Ik hoef me geen zorgen te maken: jij vermaakt je wel😉. Misschien een paar foto's toevoegen? Love you❤️💋
  2. Ome Sjonnie:
    11 september 2017
    Babs, life is good and you are making the most of it but then again we expect this of you! Photos is a good idea from your mother. Looking forward to the next story!
    xAuntie C.
  3. Michel van den Meerendonk:
    11 september 2017
    Geniet helemaal mee. ATX? I told u !
    Niet naar die mooie platenzaken gaan zonder mij he 💋
  4. Heleen:
    11 september 2017
    Wat een heerlijk verhaal lieverd, wat een heerlijke kansen biedt het leven jou. Ontzettend leuk om je gedetailleerde verslag te lezen. Big kiss from me 💋
  5. Ome Sjonnie:
    11 september 2017
    Nu zal je al die verhalen van je vader en mij over Austin begrijpen Babs. Die stad ademt muziek, net als Nashville trouwens. Just enjoy and a big hug !
  6. Mieke.:
    11 september 2017
    Lieverd ben blij met je foto's en je verhalen, heb je inmiddels al een selfiestick? Lynn vertrekt 13 oktober naar Costa Rica ik hoop dat ze ook haar ervaringen op schrijft en foto's stuurt. Nog heel veel plezier. Dikke kus.💋💋😘😘
  7. Dora dictus:
    14 september 2017
    Hallo lieve Babsie,
    Ik ben blij weer een nieuw reisverhaal van je gekregen te hebben.
    Het is altijd weer spannend om te lezen.Verder zou ik zeggen het ga je goed
    goed meisje. xxxx