Eerste week: nieuwe mensen & hurricane Harvey

27 augustus 2017 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Hi allemaal!

hier m'n eerste blog vanuit San Antonio. De eerste week is achter de rug maar heb verhalen voor 4 maanden ;) Twee weken geleden ben ik samen met papa, mama, Merel & Youri in San Antonio aangekomen. Het is zo'n gave stad - heel veel te doen en supermooi weer. Helaas kwamen we aan in het weekend en konden we dus nog niet echt naar m'n school, the University of the Incarnate Word. Maandagochtend was het eindelijk zo ver: we kregen een rondleiding over de enorme campus en ik kreeg de sleutels van m'n dorm. Ik ben de helft van de tour al vergeten, ze lieten zo veel zien! Er is een zwembad en tennis-, american football- en baseball velden, een sportschool, een theater.. Ik vergeet zeker weten iets maar zo krijgen jullie ook een beetje een idee. Toen de rondleiding was afgelopen gingen we naar m'n kamer. De mensen die mijn blog in Arkansas volgden kunnen zich misschien nog wel herinneren dat op de allereerste schooldag de electriciteit was uitgevallen en dat we de rest van de ochtend in het donker zaten. Deze keer was het ook raak: we stappen de lift in om naar m'n dorm te gaan, blijft de lift stilhangen! zaten we daar, vast tussen P1 en 1, in een kleine lift met 7 mensen... Gelukkig kon iedereen er om lachen, en kwam de campus police ons bevrijden.

M'n kamer is niet supergroot, maar wel leuk! Hoef hem met niemand te delen en heb ook m'n eigen badkamer - mensen doen echt heel veel moeite om in deze residence te komen.

De week samen met papa, mama, Merel en Youri ging heel snel voorbij. Ze hebben we geholpen om alles te kopen wat ik nodig had om het een beetje in te richten, en voor we het wisten was het ineens al vrijdag en gingen zij naar huis. Om 8 uur 's ochtends hebben ze me afgezet op school en gingen zij richting het vliegveld om terug naar huis te gaan. Die dag zelf was toch nog wel lastig, maar dat was vrij snel voorbij. 's Middags ging ik naar WalMart met school, en heb ik gelijk al nieuwe mensen ontmoet, waar ik 's avonds ook mee ben uitgeweest! wat heb ik me rotgelachen daar zeg... Bij ons ziet iedereen er min of meer hetzelfde uit, maar hier kwam echt van alles - van cowboys inclusief boots en beltbuckles tot meisjes met naveldiepe decolletés.

Tijdens het uitgaan heb ik meteen veel mensen ontmoet waar ik de rest van de week mee ben opgetrokken. De groep bestaat uit international students en onze "ambassadors". De ambassadors zijn mensen die hier ook internationals zijn, alleen dan voor een langere periode, die ons overal mee naartoe nemen. We zijn met ongeveer 15 mensen geloof ik, van over de hele wereld. Duitsland, India, Spanje, Brazilië, Mexico, Saudi Arabië. Ik geloof dat er in totaal iets van 85 exchange students zijn dit semester, heel veel mensen uit Azië. Ik vind ze zo grappig - ze zijn nooit alleen en doen ontzettend hun best om vrienden met je te worden, alleen zijn ze gewoon echt onverstaanbaar en kan ik hun namen nooit onthouden... Voel me zo lullig als ze zo enthousiast zwaaien en ik gewoon niet weet hoe ze heten haha. Gisteren ben ik samen met een aantal meiden door de ambassadors meegenomen naar het huis van Abdul, hij is ook een ambassador. Hij komt uit Saudi, en heeft had Kapsa (volgens mij heette het zo) gemaakt. Een soort rijstgerecht met groenten en kip, wat je dus met je handen eet. De struggle was REAL. We zijn daar gebleven om het gevecht van Mayweather en McGregor te kijken. Voordat het begon, hebben we risk gespeeld... Ik weet niet of jullie wel eens risk hebben gespeeld met een stel internationals, maar het ging er hard aan toe!! Helaas ben ik vreselijk in Risk en kon ik Nederland niet verdedigen, maar het was wel heel leuk.

De eerste week is echt voorbij gevlogen, we hebben zo veel gedaan al. We zijn naar de Riverwalk geweest (is hier downtown, een soort straat waar water doorheen stroomt met allemaal restaurantjes enzo), mini-golf, bowlen, bioscoop, een farmers market en natuurlijk de mall :) Dit weekend zouden we naar een outlet mall gaan in San Marcos, maar helaas kregen we bezoek van Hurricane Harvey.

Ik vond het best eng, ik volgde het nieuws en de weersvoorspellingen werden steeds erger. Hij ging van categorie 1, naar categorie 2 en toen ik een uur later weer keek, was het ineens categorie 4, de één na hoogste. Er werd ons aangeraden om eten te kopen, omdat de kans op overstromingen groot was en de cafetaria dan gesloten zou zijn. De supermarkt was een gekkenhuis, mensen maakten zich echt klaar voor de apocalypse, de schappen met water waren leeg! Ik had ook grandma gebeld, en die vertelde dat de kleindochter van haar zus in Corpus Christi woont, een badplaats hier 1,5/2 uur vandaan, zij moesten evacueren. Wilden ze dat niet, dan moesten ze hun naam en social security number op hun arm schrijven om later makkelijker geïdentificeerd te worden....

Gelukkig is het bij mij niet zo ver gekomen. Harvey heeft aan de kustlijn wel heel veel schade aangericht, maar hier in San Antonio hebben we gewoon veel regen en harde windstoten gehad, heel vergelijkbaar met Nederland. Ik hoopte stiekem dat de lessen voor morgen gecanceld zouden worden, maar helaas, het gaat toch echt allemaal weer beginnen morgen. Het is misschien maar goed dat het een beetje slecht weer is, want 3 dagen geleden zat ik nog in het zonnetje met 38 graden, waar school nog zo ver weg leek... Ben echt ontzettend benieuwd en zal jullie uiteraard op de hoogte houden!

Ik heb nog geen foto's op m'n laptop, maar zal vanavond proberen om wat foto erop te zetten zodat jullie een beetje een idee krijgen van hoe het er hier allemaal uitziet!

Liefs uit Texas,

Babs

1. Jolanda van Haften:
    28 augustus 2017
    Hey Barbra. Wat ben ik blij te horen dat jij in het gebied zit waar het tot nu toe nog mee valt. Het is toch anders als je hier zit te kijken wat daar allemaal gebeurd en je weet dat jij daar zit. We gaan je volgen via dit reisverslag. En wensen je heel veel plezier en succes. Groetjes van Dennis e Jolanda. Xxx
  2. Ome Sjonnie:
    28 augustus 2017
    Hey Babs, looks like you have already met some great friends and having a great time! Looking forward to your blogs my fellow blogger! xAuntie C & Ome sjonnie
  3. Chantal:
    28 augustus 2017
    Hi lief kom maar op met die blogs en al die avonturen! Wanneer komt deel 2? Can't wait!
    Love you! ❤️
  4. Flor:
    29 augustus 2017
    Hartelijk dank voor je eerste verslag. Hoogst interessant. Ik blijf geïnteresseerd. Blijf maar sturen.
    Groeten.